Rollen har blivit tillsatt och tar inte längre emot ansökningar
Om rollen
Vår kund söker nu en CRM & Loyalty Manager till sitt commercial-team på huvudkontoret i Stockholm. I rollen kommer du att ansvara för att ta fram och genomföra en lojalitets- och CRM-strategi för bolagets varumärken. I det ansvaret ingår både den strategiska delen men även att sedan exekvera den. Du kommer utveckla både kreativa idéer och format för hur ni kommunicerar med era kunder enligt er kampanj- och lojalitetsplan. I rollen kommer du arbeta nära flera ytterligare funktioner inom marknad samt rapportera till bolagets CCO.
Ansvar & arbetsuppgifter
I rollen kommer du bland annat ansvara för att:
- Utveckla och driva bolagets Lojalitet & CRM-arbete
- Kontinuerligt arbeta för att identifiera nya möjligheter som driver engagemang, försäljning och lojalitet.
- Arbeta aktivt med att hitta innovativa lösningar för att koppla ihop det digital gästmötet med det fysiska och rekrytera nya medlemmar till lojalitetsklubben.
- Leda och exekvera bolagets kundkommunikation, från kampanjer till automationer
- Analysera kunddata för att kontinuerligt kunna identifiera förbättringspotential och optimera därefter
- Skapa och underhålla en CRM-databas med kundinformation för att kunna utveckla och implementera kundsegmenteringsstrategier.
- Bygga och kontinuerligt optimera marketing automation flöden.
- Utveckla och implementera processer för att säkerställa att datakvaliteten upprätthålls och förbättras över tid.
- Arbeta nära övriga marknadsföringsteamet för att säkerställa en effektiv CRM-process.
- Genomföra kundundersökningar och använda insikterna för att informera strategiska beslut.
Vem är du?
- För att lyckas i rollen som CRM & Loyalty Manager är/har du:
- 2+ års erfarenhet av operativt arbete inom CRM & Loyalty
- Erfarenhet av att jobba med segmentering och personalisering
- Erfarenhet av att arbeta med CRM-system och kunddatabaser.
- Erfarenhet av att arbeta i en snabbt föränderlig miljö
- God kännedom om gällande lagar och regler inom dataskydd och integritet.
- God analytisk förmåga och erfarenhet av att använda data för att fatta strategiska beslut.
- Relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller motsvarande
Det är även viktigt att du är/har:
- Kreativ, nytänkande, gillar förändring och att testa sig fram
- Är prestigelös och teamorienterad
- Ansvarstagande och van att ta ägandeskap för dina projekt
- Resultatorienterad och proaktiv
- Ett intresse för mat, dryck och underhållning kommer göra jobbet extra roligt
Denna roll är tillsatt